Monday, September 6, 2010

pengalaman semasa kecil

                                 
dulu, masa mula-mula nak masuk sekolah rendah, pelbagai perasaan terlintas di hati saya.
yela.. saya ni jarang berinteraksi dengan orang lain. Lbih-lebih lagi jika orang itu juga merupakan seorang yang pendiam. Saya masih ingat lagi, Cikgu Saadiah, merupakan guru pertama yang mengajar saya,
beliau mengajara saya dalam matapelajaran bahasa melayu. Saya sering dimarahi beliau kerana saya selalu membisu pabila beliau bertanya sesuatu tentang saya. saya sedar, memang salah saya jugak ta banyak cakap.
hehe. selepas seminggu kat SK Galing tu, saya akhirnya dapat biasakan diri. ramai sahabat- sahabat baru yang saya kenal.
mase tu, memang serok gila2 la sebab dorang sume sama kepala dengan saya. walaupun kami da semakin  rapat, tetapi ada masalah yang telah tercetus gara-gara sikap saya yang da semakin naik kepala.
 Saya dan kawan-kawan saya telah mengejek anak cikgu saadiah, Zaleha namanye. hehe disebabkan dia mempunyai Pakej badan yang gempal, dia sering menjadi bahan lawak kepada kami semua.

tak lama lepas tu8, saya dipanggil oleh Guru Besar,...
pewh,...
masa tu nak menangis pon ada..yela 1st time kena jumpa cikgu besar.. muka dia punya la garang..macam singa!
harap tak ada cincin di hidung nya.
bhahahahah... tergelak pulak.. lepas daripada teguran daripada beliau, saya da mula insaf, personaliti saya suda mula bertukar. Oleh disebabkan perangai serta prestasi akademik yang membanggakan,  saya telah
dilantik untuk menjadi pengawas sesi 2002.

               Memang bangga gila time tu.. 

No comments:

Post a Comment